neobişnuitele păţanii ale unui doctor

Martie 10, 2010

Doctorul N, prietenul meu, a dispărut fără urmă. După o primă versiune, a fost ucis, după a doua – s-a înecat în timpul îmbarcării la Novorossiisk, după a treia – trăieşte, e bine sănătos şi se află la Buenos Aires.

Astăzi un oarecare ins mi-a spus : « În schimb, dumneata o să ai ce să le povesteşti nepoţilor ! » Un tembel şi nimic mai mult. Ca şi cum unicul meu vis ar fi acela de a le povesti la bătrâneţe nepoţilor tot soiul de prostii despre felul în care stăteam atârnat pe un gard. Naiba să-i ia pe nepoţi. Specialitatea mea e bacteriologia.

Am spus întotdeauna ca felcerul Golendriuk e un ins deştept. Astă-seară a dispărut fără urmă. Dar, cu toate că n-a lăsat nimic scris, eu bănuiesc că e în drum spre atingerea ţelului său sacru, şi anume în drum spre calea ferată, la capătul căreia se află un orăşel. În orăşelul acesta locuieşte familia lui. Conducerea mi-a ordonat “să efectuez o anchetă”. Cum să nu, cu plăcere. Aşa că şed pe o ladă cu medicamente şi efectuez. Rezultatul anchetei: felcerul Golendriuk a dispărut fără urmă. În noaptea dinspre data cutare spre data cutare. Punct.

Mihail Bulgakov.

Lasă un răspuns

