degustători de teatru de pretutindeni,

Martie 1, 2010

în această stagiune vă veţi dezgusta cu un buchet de „tartuffe” – soi de viţă nobilă, dar depozitat în condiţii neprielnice.  şi anume în memoriile unor actori recomandaţi de un palmares strălucit, calitativ comparabil cu „vacanţa mare”, presărat pe alocuri cu reclame la detergenţi.

lui moliere însuşi (o să-mi cer iertare când îl mai întâlnesc că nu i-am pus toate accentele cuvenite) i s-ar fi strepezit dinţii.

am plecat după 40 de minute de vizionare chinuită, înainte ca horaţiu să intre în scenă. sunt sigură că ar fi făcut un rol bun; în schimb, nu sunt sigură că aş fi vrut să-l văd pe aceeaşi scenă pe care se isterizează magda catone.

de văzut, l-am văzut. vă spun aşa, ca să vă schimb gustul.

la ieşirea din sală.

înainte să descopere că e privit îşi repeta rolul –  singur, pe coridor,  în faţa unei statui, cu mimică, gestică şi toate cele.

în şoaptă.

actorul în robă neagră şopteşte,  se îmbată pentru ultima dată cu rolul lui, doar al lui, ce va să fie declamat şi aplaudat peste câteva minute.eu cred că asta înseamnă teatru.

cortina, vă rog.

Lasă un răspuns

