Poate zvonu-i fără rost, geamuri sparte au mai fost

August 30, 2009

Mi se întâmplă destul de des să nu pot vorbi.

Şi mai des se întâmplă să nu pot scrie.

Asta e foarte urât din partea mea, pentru că nici nu pot să împrumut scuzele unui om foarte ocupat:

Dimineaţa am de dădăcit vikingi, îi dau cu loţiune de soare şi-i duc să vâneze. Fac o pauză de şarlotă la 10, până vin Machiavelli şi Hobbes să stăm la o cafea. De obicei cam fără zahăr, pentru că ei sunt oameni bătrâni. Ce-i drept, sunt cam nepoliticoasă cu ei: câteodată plec fără să le pun semn de carte şi să le spun „mi-a făcut plăcere, domnilor.”

Atunci mă duc să stau la taclale cu greieri şi alte gângănii. Facem cost suplimentar cât PIB-ul unei ţări din lumea a treia, vorbind despre imorala inocenţă a lucurilor. Şi despre nori. Şi despre lucruri de la mai joasă altitudine, cum ar fi găinile sau facultăţile.

Ne jucăm viitorul la table şi câştig, cred că miopii beneficiază de avantajele norocului chior. Dacă plouă, ne ducem după alifantis (zis şi elefantis) în piaţa romană, numărul nouă. Adică aici:

Nu plec pe nicăieri, deci n-am de unde să mă întorc. Nu împachetez periuţe de dinţi şi nu fac poze, pentru că-mi ştiu deja unghiurile şi milimetrii pe de rost. Cu toate astea îmi place aici, unde se scrie istoria lumii, în încăperea plină de fursecuri, conversaţii şi picioare.

(Melancoliile de căţeluş se vindecă uşor. În leagăne, la un concert şi sus, în Piatra Craiului. Nu neapărat în ordinea asta)

Lasă un răspuns

