brainiac

Februarie 7, 2009

dacă apa e incoloră, de ce hainele ude sunt mai închise la culoare?

dar să nu deviem. după cum vă spuneam şi ieri, azi m-am întors oficial din oradea, pământul tuturor posibilităţilor. aici peşterile de aproape 2 km pot să fie private şi în ele se poate intra printr-un…bar.

tot aici există profi de română care corectează lucrări de olimpiadă în itmp ce vorbesc de „comunitatea om-natură” sau de „nunta bucovineancă”. şi, doamnelor şi domnilor, aici nici măcar cei peste 18 ani (adică eu, evident) nu au voie să iasă neînsoţiţi de tot grupul din internat – că vrei să ieşi pentru un baton de ciocolată şi că vei fi jefuită, împuşcată sau cel puţin violată devin pentru unii profesori însoţitori sinonime contextuale.

apropo de sinonime. v-aţi fi gândit voi, în clasa a 4-a când veţi fi auzit de ele, că rezolvaţi o parte din subiectele de olimpiadă de-a 12-a? eu una, nu.

altă treabă ciudăţică s-a întâmplat cu o culegere de eseuri premiate anu2 trecut la acelaşi concurs de prestigiu. de aici poţi foarte bine să te lămureşti că iei garantat premiul 1 (ca nu ştiu ce semidoct din hunedoara) dacă scrii fraze de înaltă calificare literară precum:

1. „creanga de aur” aparţine genului liric, pentru că autorul îşi transmite în mod direct sentimentele legate de venirea primăverii şi terminarea iernii.

2. titlul e o sinteză a întregii poezii şi e alcătuit dintr-un substantiv comun nearticulat, cu 6 consoane şi 8 vocale.

3. avangardismul e o mişcare cultural istorică apărută pe meleagurile României în secolul 20.

normal, trebuie  să citezi din manual (critica oricum e demodată şi s-ar putea să-i frustreze pe membrii juriului, iluştri anonimi în literatură). dar să ne înţelegem: pentru premiu ai nevoie de platitudini numai la clasele mari. la clasa a 5-a nu a luat premiu decât un eseu care citează din Cioran, Nietzsche, Derrida, deşi săracul copil de-abia ce-i ăla gen liric şi ce-i ăla epitet. nu ştiu alţii cum sunt, dar eu nici nu pot să mă consider din aceeaşi specie cu un copil care la 11 ani e în stare de aşa o introducere:

„ecuaţia fundamentală eu-univers se rezolvă într-o contiguitate a ambiguităţii expresive care denotă înaltele sfere în care se roteşte sensibilitatea poetică a Anei Blandiana”.

cred că cine i-a dat de tocit chestiunea asta a pus puncte-puncte în loc de numele scriitoarei, pentru a putea fi completat la faţa locului. doamne-feri.

dar gata cu frustrările, copiluţă, să trecem la lucrurile care s-au întâmplat să fie frumoase şi anume (cu liniuţă de la capăt, se face mâine dacă stau să le transform în proză):

ăştia doi şi străzile pavate

dsc00871

casele de turtă dulce

dsc00881

felinarele pozate din cauza adelei

dsc01023

dsc00848

singura doză de timişoreana, şi aia în rate

ciocolata de casă cu cinci mii mai scumpă

crişul cu faleză interlopă

dsc00863

drumul de dus cu dina, dina în faţa mea în timpul probei, dina de la Mc cu pulover din acela, dina din gară care uită bounty’uri (nu şi zile de naştere), dina cu care încă n-am nicio poză, dina care revelează tristul adevăr al automatelor de cartofi prăjiţi

apropo de automate, trebuie menţionat

automatul de cafea, atotţiitorul în nopţile care până la 2 nu ştiu decât să râdă şi să şuşotească,

(acelaşi automat m-a îniţiat în mocacino, care mocacino nu-mi place.)

clementinele, fericire  fără sâmburi la 4 lei kilogramul,

clementine4r

restaurantul medieval cu teutoni în armură la uşă şi pizza emporium cât roata carului la 15 lei,

accentul, ah accentul,

lista de cuvinte din seria ozosep, după cum urmează, în naivă transcriere fonetică pentru că de-alta nu cunosc:

igheş – deştept

huie – prost

te huie – eşti prost

bistoş – sigur

gherek – băiat

eiş – şi

ianja – fată

kere ide – vino încoace

kere esc – vreau să mănânc

eu zic că rezist o săptămână în Ungaria doar cu atâta, o să încerc într-un viitor. revenind, mi-au mai plăcut:

naty-urile în ciocolată în alea 3 ore (de ce vorbesc atâta despre mâncare?),

subiectele cu avangardă şi citatele de tot râsul,

cronica mea literară,

organizatorii care ne-au aşteptat cu ceai, ness şi busole (integramele din ’95 se iartă),

pernele portocalii care lăsau dungi pe faţă,

fustele rotitoare (rotative?) ale unguroaicelor şi nemţii în izmene cu bretele,

cuşcuşul, sau mă rog, chestia identificată drept cuşcuş pentru că eu nu ştiu cum arată aşa ceva,

vocile actorilor de desene animate de la Zoon Studio Oradea, care au jucat într-o piesă mai mult sau mai puţin desculţă în parc,

peştera, desigur,

dsc01001

dsc00989

şi toţi cei 141 de urşi canibali care au sfârşit în ea, şi urşii din pietre, vânduţi de băbuţe şi pălinca de la ieşire

precum şi dialogul:

eu: e prea mult 50 000 pentru o brăţar de lemn

nenea: /:)

eu: uite, vă dau 40 şi o iau  pe aia galbenă

nenea: dă 40 şi ia două.

eu: :|   :|  😐

ar mai fi multe de zis, dar ies din limitele temporale ale zilei de azi, pentru care era programat postul şi aş putea fi acuzată de neseriozitate. o să mai scriu nişte articole în câteva reviste despre gustul amar despre care vă vorbeam la început şi o să mă bazez pe minunile tehnologiei copy paste ca să le pun şi pe blog.

aşa că vă las, dragii mei, mă duc să otrăvesc jumătăţi de mere. şi aşa îmi pare că ăsta e postul cu cele mai multe poze de până acum.

cât despre dina, e foarte simpatică.

7 Răspunsuri to “brainiac”

  1. Dina Says:

    ai uitat, ai uitat, de soarele-simbol solar, și biserica, simbol religios, din cuvântările marelui geniu prezent la șpectacol.

    cât despre alexa, e mai simpatică decât dina. că nu e lăudăroasă ca ea.

  2. junkydawn Says:

    ba uite ca să te contrazic o să zic chiar aici, acum, că am luat o menţiune şi un premiu la concursul „gândul de aur”. capul meu trebuie să fie foarte greu e la atâtea gânduri.

    vezi, acum suntem la fel de simpatice. am uitat, dar dacă le-aş fi zis nu m-ar fi crezut nimeni.

  3. Dina Says:

    păi nu, nu, că trebuia să pui în corpul postului, nu așa, la comentarii, unde nu se uită lumea.

  4. Eu Says:

    oooooooooook:|

  5. maria Says:

    kere esc😛
    pe asta nu o ştiam,dar îţi propun o excursie în Ungaria cândva😀

  6. junkydawn Says:

    propunerea dumneavoastră a fost acceptată. vă rugăm reveniţi:D


Lasă un răspuns

