cărtărescu.

Noiembrie 22, 2007

..though he usually shows off.
Toamnă cu luna anii ’60 ,
Toamnă cu lună 
   când porţi peste pulovăr o niciodată căptuşită cu totdeauna
   când ştii că ai mai iubit şi ai să mai iubeşti
   printre taxiuri nefireşti. 
   
Toamnă cu lună 
   când cabinele de telefon scânteiază 
   când ştii că nimic nu durează 
   când până şi vitrinele graseiază 
   şi vocea le tremură, şi serviciile de porţelan se fac zob. 
   
Toamnă de sticlă 
   când magnetofoanele se fac zob 
   când maşina de spălat cu ochiul rotund 
   şi coniacul cu patru stele
   se-ngălbenesc şi cad de pe ramura minţii mele 
   şi toamna de vermut se crede tânăra uneori…
  
   Noi n-o să mai ţinem unul la altul.
   N-o să ne mai facă plăcere să ne vedem feţele, râsetul.
   Noi n-o să ne căsătorim,
   n-o să avem copii 
   şi n-o să îmbătrânim împreună.
   Mi-e aşa de clar lucrul ăsta acum,
   Iar vieţile noastre n-or să fie îndelungate
   ci scurte, haotice.
   Zi, noapte, zi, noapte, zi, noapte
   august, decembrie, aprilie… 
   
Toamnă cu lună 
   aş vrea atât de tare să fim acum împreună 
   să privim vitrinele împreună 
   să numărăm taxiurile împreună 
   şi să ne ningă frunzele-ngălbenite.

9 Răspunsuri to “cărtărescu.”

  1. downtownjesus Says:

    :-< frumos rau…:-< stii tu, nu mai zic nimic…

  2. downtownjesus Says:

    is racita bocna si m-am uitat toata seara la desene si poze frumoase si triste pe deviantart de unde a rezultat postul meu cel nou si urat…btw, ai vazut cata lume ne citeste blogurile? ma simt importanta…:-< mi-i rau si mi-i somn si hai si tu acasa…

  3. junkydawn Says:

    aicea’s..tu copil stii ca n-ai voie sa-ti fie rau? nu-ti dau eu voie[-x ca vorba aia..zilele astea am dreptul:D
    imi pare rau ca n-am mai ajuns la film azi:-

  4. downtownjesus Says:

    e, nu-i nimic…a fost tare bun. mie mi-a placut. clar mai antrenant decat blow up, iertata sa fiu de solcan. poate il comentez pe blog sa nu ramai si tu nestiutoare…la multi ani si pe ziua de azi, ca tot iti zic de vreo doua zile si abia maine ii ziua ta…da’ la multi ani😀 >:D<

  5. unindragostit Says:

    parere propie filmu asta a fost sub blow up iar tanti care sa ocupat de prezentarea lui nu are habar cum sa trezeasca interesul unui om din sala:|.a bolborosit ea de la inceput cam tot ce era de vorbit de filmu asta toate ideile iar pe unele le-a prezentat aiurea rau(vezi apolinic si dionisiac)..daca tot asta o sa prezinte nu mai vin la hdeu la film..il vreau pa omu ala care tin sa precizez gandeste cel mai bine de la voi din liceu:D….fie-mi iertata interventia

  6. downtownjesus Says:

    il vrei pe solcan? da, stim. multumim, Doamne-Doamne, ca ni l-ai adus pe solcan. plus ca io n-am zis ca a fost mai bun, ci doar mai antrenant. din pacate, la blow up a fost o parte in care ma luase somnu’, sau poate doar eram io mai obosita atunci😀 se poate si asta. si plus peste plus ca nu ma duc s-o ascult pe tanti chiar deloc, io ma duc sa vad filmu’ care ma face pe mine sa traiesc lucruri chestii socoteli, total independent de ce zice tanti, de ce inseamna dionisiac si de ce a vrut visconti sa spuna. e oricum, am o capacitate maaareee de a gandi lucrurile cu totul altfel decat zic oamenii, asa ca io ii dau alt inteles😀 da’ de ce avem, draga unindragostit, o polemica pe subiectul acestor minunate filme (amadoua, pe bune)? sa lasam armele jos si sa ne acceptam deschis parerile >:D:D<

  7. downtownjesus Says:

    happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear alegza, happy birthday to yooooooou >:D:D<

  8. wakewalking Says:

    La multi ani, Junkydawn, si ne cerem scuze ca strangem commenturi de genul asta aici, dar e vina ta ca nu ai scris un post aniversar. Orice ar fi, la multi ani, si pentru JD si pentru opossum si pentru Alegza, cu toate urarile alea clasice de bine si sanatate, si cu adaugirea ca, intr-o zi, sper sa atingi ceea ce cauti cu atata sete purtand blinders(nu imi place termenul echivalent din romana, ochelari de cal). Take care.

    Cat despre filme, oh well, recunosc, si mie mi-a placut mai mult Moarte la Venetia, desi recunosc ca Blow Up e de milioane de ori mai criptat. Totusi, MlV aduce in discutie o tema care mie imi face placere in filme, si este realizat, din punct de vedere regizoral si scenografic (si da, si jocul lui aschenbach), la superlativ. Tanti Noemi a fost sub orice critica, prezentarea de la inceput sucked and swallowed bigtime. Pentru cineva care habar nu avea despre conceptele si notiunile pe care ea le enunta acolo, a explicat din parti, eu una nu as fi inteles nici macar vag la ce sa refera. Iar pentru cineva care stia despre ce vorbea, a fost oribil (povestesc doar experienta mea, poate altii au alte pareri, le accept resemnata) sa stiu inca dinainte sa inceapa filmul toate chichitele care o sa apara pe ecran, caci da, a prezentat si lucruri de amanunt, nu mai lucruri generale. In timpul filmului, m-am surprins urmarind ceea ce spusese tipa la inceput: uuuh, si in faza asta apare exact ce zicea profa la inceput…. penibil. Mi-a indus prejudecati fara sa imi dau seama, in acelasi mod in care as fi urmarit partile de presupusa homosexualitate daca as fi citit o prezentare de genul respectiv. Evident, vreau sa il mai vad o data, de data asta nu pentru ca ma tem ca nu am prins niste detalii semnificative ca la Blow Up, ci pentru ca vreau ca, obligat subconstientul meu de constient, sa vada filmul uitand ce a auzit de la onorabila doamna profesoara Kozma care nu stie sa prezinte un film, si sa vad ce inteleg eu singurica, neajutata si in lipsa de tipar, din Visconti si ideile sale. Oricum, ce as spune eu ca o persoana necuoscatoare a vreunei limbi vorbite in film si ca persoana care nu stie sa citeasca, deci urmaritoare doar de muzica si imagine: muzica de Mahler absolut tulburatoare (ma treceau fiori la propriu in timpul fazelor alora, intrerupti evident de paraitul trivial al boxelor), actor principal colosal, putea sa nu vorbeasca, mimica, gesturile, spuneau tot, si inca o impresie, atat de puternica si de nestearsa inca de cand a aparut Bjorn in film prima data: Dumnezeule cat de frumos la modul (ca tot spuneam) apolinic al cuvantului poate sa fie fiinta sta, fiinta pentru ca iti a ceva sa te convingi ca e , intr-adevar, baiat.
    Si acum imi dau seama ca acest comment nu are ce cauta aici, dar daca tot l-am scris: submit

  9. junkydawn Says:

    @-)trebuie sa va hotarati daca v-a placut sau nu filmul..nu de alta, da sa stiu si eu daca sa-mi para rau😀
    cat despre post aniversar, urmeaza draga WW, acusica, numa sa-mi termin portocala


Lasă un răspuns

